Self made WebMaps (4/4): json, javascript, css, html

Voor de schoolopdracht moesten wij onszelf uitdagen met één webmap en dan was het niet erg als deze fout ging. In totaal heb ik vele uren besteed om deze kaart te maken maar met weinig resultaat. Ik wilde graag zelf iets programmeren maar niet vanaf een nulpunt maar vanaf een code die al bestond. Dit deed ik via https://codesandbox.io/. Op deze website staan verschillende codes van mensen en dus ook codes van webapplicaties die mensen hebben gemaakt.

Ik had een interessante code gevonden over een webapplicatie die op basis van hoe dichtbij je inzoomt meer pictogrammen laat zien. Als je ver weg bent zie je dus het getalletje 10 staan en dan als je goed genoeg inzoomt zie je 10 verschillende pictogrammen staan van, in het geval van de originele code die ik had gevonden, iets met zonnepanelen.

Wat ik wilde doen was de geografische data waar de originele webmap op was gebouwd veranderen naar data van mijzelf. Deze data gaat over hockeyclubs door het hele land en ik wilde dus laten zien waar de hockeyclubs zich bevinden. Ik begon met mijn data over te zetten van een shapefile naar geojson en vervolgens verving ik de originele data met die van mijzelf. Vervolgens probeerde ik hem in te laden maar dit werkte niet.

De volgende stap was om te kijken waarom het niet werkte en ik kwam erachter na veel namen te veranderen en kleine bestanden toe te voegen dat er een aantal bestanden waren gelinkt in de code die niet direct waren aangegeven op de website. Dit was nadat ik al meerdere uren had gestoken in te kijken wat er niet klopte en ik had het dus iets te moeilijk voor mij zelf gemaakt.

moeilijkheidsgraad van 1 (makkelijk) : 10 (moeilijk) = 9

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *